איתור נזילות

המדריך לבדק בית

בחיים שלנו היום אנחנו בודקים ובוחנים כל דבר פעמיים, בהגשות לעבודה, בבחירת מוצרי קניות הביתה, בגן של הילדים או בחדר כושר שנרשם אליו. אז במקום החשוב ביותר, הבית שלנו, בו נעביר את רוב זמננו הבדיקה היסודית חשובה כפליים ותחושת הביטחון שהיא מעניקה.

אינסטלטור בכפר סבא

מה בעצם צריך לבדוק?

ברוב הבתים כיום קיימות מערכות של מים וחשמל, לעיתים משוכללות ולעיתים ישנות ומועדות לפורענות כמו רטיבות, נזילות וקצרים. גם המבנה עצמו בנוי מחומרים הנשחקים עם הזמן – הרצפות, הצבע על הקירות, איטומים, תריסים וכו'. הפגמים לא תמיד נראים לעין ולא כל רוכש דירה חושב מראש על כל הצרות שעלולות לצוץ לו במהלך מגוריו בדירה, אחרי רכישתה. לכן עדיף להקדים תרופה למכה ולפנות למומחה בבדק בית.

מה זה בדק בית?

מדובר בבדיקה מקיפה של כלל מערכות הבית, עמידותן בתקן ובחינת תפקודן ברמת התכנון ובנייה, התברואה, החשמל וכו'. הבדיקה כוללת גם בחינת התאמה לתוכנית המפרט שהקבלן מספק, והיא מתבצעת באמצעים הטכנולוגיים המותאמים לבדיקה.

מתי כדאי לבצע בדיקה?

• כשקונים או משכירים בית חדש מקבלן.
• לאחר בנייה של בית חדש או בניין.
• במהלך או לאחר שיפוצים בבית.
• כאשר קונים או משכירים בית יד שניה מאדם אחר.

חשיבות בדק הבית לאחר בנייה

בשלב זה של עיצוב ותכנון הבית שלכם וידוא תוצאות הבנייה קריטי ביותר, כשהקבלן נגיש וזמין. תוצאות בדק הבית יוכלו לעזור להפחית את עלויות הבית או תיקון הליקויים שאותרו. כך או כך חשובה חוות דעת מקצועית נוספת על הבית החדש שלכם.

חשיבות בדק הבית לאחר שיפוצים

שיפוץ הוא תהליך קצר יותר מבניית בית שלם, אך לא פחות חשוב בהשפעה שלו על איכות חייכם. עלולים להיות מקרים בהם קבלנים יעשו עבודה פחות מקצועית או מסורה ומהר מאוד לאחר השיפוץ יתחילו לצוץ בעיות. בדק הבית במקרה הזה מוודא את רמת האיכות של השיפוץ ושיפור המצב הקיים בבית ואף הדו"ח המופק מהווה מסמך ביטחון בו שיעניק ראש שקט. המסמך מבטיח שהקבלן או השיפוצניק יישאו במלוא אחריות השיפוץ ותוצאותיו, והוא תקף גם בבית משפט במקרה הצורך.

לסיכום

בדק בית הוא כלי מהותי וקריטי לאיכות החיים שלכם בבית החדש. הוא מוודא את עבודת הקבלן או השיפוצניק ומעניק ראש שקט וכניסה נינוחה ונעימה לבית החדש.

אינסטלטור במודעין
נגישות