איתור נזילות

צילום קווי ביוב

ישנם מצבים של נזילות או בעיות אינסטלציה שקשה לאתר, הן נמצאות בתוך הקירות ונסתרות מהעין. במצבים כאלה או במצבים שלא רוצים לפרק מבנה מסוים, יש פתרון ואפשר להשתמש בצילום קווי ביוב בצורה יעילה ובטוחה. איך עושים זאת? מה הכוונה בכלל בצילום מסוג זה? למה זה תורם? מי יכול להציע לכם שירות כזה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

מתי צריך לעשות צילום קווי ביוב?

קרה לכם שהייתה לכם בעיה בביוב, הגיעו לתקן אותה והיא חזרה שוב ושוב שוב? במצבים כאלה כנראה שיש בעיה בביוב שלא ניתן לראות מבחינה חיצונית. ייתכן ומדובר במצב של רטיבות בקיר פנימי יותר. במצבים מסוג זה ניתן לעשות צילום קווי ביוב שדורש מצלמה מיוחדת שיכולה לבדוק את הדברים לעומק.

במידה ואתם רוכשים נכס חדש לפני שתחתמו על חוזה כדאי לכם לעשות בדק בית ולבדוק את הצנרת של הביוב. אמנם זה יכול להישמע קטנוני, אבל בסופו של דבר בעיות בעתיד עלולות לעלות לכם הרבה כסף ולבזבז לכם זמן מיותר. לכן, כדאי לכם לחסוך את זה בעיקר בדירות בעלות פוטנציאל לנזילות, כמו דירות ישנות, או כאלה עם סימנים שהיו בהן נזילות.

סיבה נוספת כאשר אתם מעוניינים לבנות מקום שמאכלס אנשים בין אם זו דירה יחידה או בניין שלם, ידרש מימכם למלא טופס 4 שמאשר אכלוס בנכס שלכם. בכדי להוציא אותו תצטרכו להוכיח ולבדוק שהמבנה שלכם ראוי למגורים. באחד הסעיפים תדרשו להבטיח כי הקו ביוב של המבנה הוא תקין ולצורך זאת תצטרכו לבצע בדיקה מעמיקה של הביוב עם צילום קווי ביוב.

איך עושים זאת?

אמנם יש להרבה אנשי מקצוע מצלמה תרמית בכדי לאתר נזילות, אך בכדי למצוא בעיות בצנרת של הביוב נדרש להיות עם מחזיק סיב אופטי כמו של צילום קווי ביוב. לכן, במידה ותרצו לבדוק זאת תצטרכו לבדוק בצורה מדויקת אם לאיש המקצוע שאתם מזמינים יש את הציוד הנדרש.

לאחר הבדיקה של הביוב, תבקשו מהבודק דו"ח על הבדיקה, ההמלצות וכל הממצאים שאותרו. את הדו"ח תקבלו כמה ימים לאחר הבדיקה עצמה. אך לא כל דו"ח יכול להיות קביל בבית משפט, לכן בדקו שלאיש המקצוע יש תעודה של "חוות דעת מומחה" או "עד מומחה" ככה הדו"ח שלכם הוא תקיף ולא סתמי.

לפני שתזמינו אינסטלטור עם מצלמה של קווי ביוב. חשוב לבדוק גם המלצות לגבי כל אחד, שנות ניסיון, האם יש לו כלים מקצועיים, תעודת הסמכה ועוד.

חברה שתוכלו להיעזר בה

חברה שנותנת היום שירות בשוק בתחום של אינסטלציה וכן, מחזיקים מכשיר של צילום קווי ביוב היא ארז שאול איתור נזילות. לחברה יש מכשירים שונים של איתור נזילות, מצלמה טרמית, מד לחות ועוד. כמו כן, וותק של מעל ל- 14 שנים של ניסיון וצוות מקצועי שזמין לאורך היממה.

החברה מציעה לסייע בבעיות שקשורות בנזילות, רטיבות, פיצוצים בצנרת ובנוסף, מציעה שירות של בדק בית. לכן, במידה ואתם רוצים לבצע את הבדיקה בעת רכישה או השתכרות של רכש החברה תוכל להציע את השירות שלה בנידון. לבדוק את הלקויות המוסתרות של המבנה מבחינת צנרות וביוב ועוד.

 

כלים סניטריים
בסיכומו של דבר

צילום קווי ביוב הוא חשוב למנוע בעיות מראש. תוכלו באמצעותו לגלות אם יש דליפות של צנרות מוסתרות בקיר פנימי. כדאי להיעזר באיש מקצוע שמציע שירות כזה, במצבים בהם יש נזילה חוזרת ונשנית, אם אתם רוצים לרכוש נכס מסוים ואם אתם צריכים להוציא טופס 4. בנוסף, חשוב לבקש דו"ח שמראה על הבדיקה.

נגישות